top of page

Cliëntenervaringen

​

We hechten veel waarde aan hoe u, de cliënt, onze zorg ervaart. We verbeteren continu om de zorg nog beter aan te laten sluiten bij uw wensen.

​

Vertel ons wat u vindt!

Heeft u op- of aanmerkingen op de behandeling of uw behandelaar? Schroom niet om deze ook al tijdens de behandeling te delen; in een gesprek of per e-mail. Als we weten wat u niet of juist wel prettig vindt, kunnen wij uw behandeling hierbij beter laten aansluiten. 

​

Daarnaast stellen wij het op prijs als u een beoordeling achterlaat op Zorgkaart Nederland. Natuurlijk is het fijn als mensen positief zijn, maar kritische feedback is ook welkom. 

​

Op basis van de beoordelingen hebben wij bijvoorbeeld onze wachtruimte opnieuw ingericht. Een andere verbetering: behandelaren vragen nu standaard na de intake of de cliënt het ziet zitten de behandeling met die behandelaar in te gaan.

​

terug

CQ-index

Bij het einde van elke behandeling meten we ook met een vragenlijst hoe u, de cliënt, de behandeling hebt ervaren. Deze vragenlijst heet de CQ-index.   

 

De gemiddelde resultaten (schaalscores en een rapportcijfer) van deze vragenlijst kunnen we vergelijken met die van andere aanbieders - omdat die dezelfde vragenlijst gebruiken kunnen we dan appels met appels vergelijken. Dat geeft ons veel waardevolle informatie om onze processen te verbeteren.

​​​

Resultaten - Cliëntervaringen 2022

In 2022 (januari t/m december) vulden 160 cliënten de CQ-index in. Onze scores:

 

Bejegening (1-5): 4,85

Bereikbaarheid behandelaar (1-5): 4,2

Samen beslissen (1-5): 4,8

Mogelijkheid betrekken familie of naasten (1-5): 4,3

Uitvoering behandeling (1-5): 4,6

Rapportcijfer (0-10): 8,9

​

Onze score op bejegening is verbeterd ten opzichte van 2022 (4,85). We hebben hier dan ook veel in verbeterd; in processen, maar ook door bijvoorbeeld verdieping in behandeltechnieken.

​

Het komende jaar willen wij de bereikbaarheid verder verbeteren. We horen met name terug dat cliënten betere bereikbaarheid in de avonduren op prijs zouden stellen - hier willen we in 2023 invulling aan geven.

bottom of page