


kamer

Cliëntenervaringen
​
We hechten veel waarde aan hoe u, de cliënt, onze zorg ervaart. We verbeteren continu om de zorg nog beter aan te laten sluiten bij uw wensen.
​
Vertel ons wat u vindt!
Heeft u op- of aanmerkingen op de behandeling of uw behandelaar? Schroom niet om deze ook al tijdens de behandeling te delen; in een gesprek of per e-mail. Als we weten wat u niet of juist wel prettig vindt, kunnen wij uw behandeling hierbij beter laten aansluiten.
​
Daarnaast stellen wij het op prijs als u een beoordeling achterlaat op Zorgkaart Nederland. Natuurlijk is het fijn als mensen positief zijn, maar kritische feedback is ook welkom.
​
Op basis van de beoordelingen hebben wij bijvoorbeeld onze wachtruimte opnieuw ingericht. Een andere verbetering: behandelaren vragen nu standaard na de intake of de cliënt het ziet zitten de behandeling met die behandelaar in te gaan.
​
CQ-index
Bij het einde van elke behandeling meten we ook met een vragenlijst hoe u, de cliënt, de behandeling hebt ervaren. Deze vragenlijst heet de CQ-index.
De gemiddelde resultaten (schaalscores en een rapportcijfer) van deze vragenlijst kunnen we vergelijken met die van andere aanbieders - omdat die dezelfde vragenlijst gebruiken kunnen we dan appels met appels vergelijken. Dat geeft ons veel waardevolle informatie om onze processen te verbeteren.
​​​
Resultaten - Cliëntervaringen 2024
In 2024 (januari t/m december) vulden 167 cliënten de CQ-index in. Onze scores:
Bejegening (1-5): 4,9
Informatie behandeling (1-5): 4,70
Samen beslissen (1-5): 4,9
Uitvoering behandeling (1-5): 4,85
Rapportcijfer (0-10): 7,5
​
Onze score op bejegening is stabiel ten opzichte van 2023 (4,86). We hebben hier dan ook veel in verbeterd; in processen, maar ook door bijvoorbeeld verdieping in behandeltechnieken.
​
Het komende jaar willen wij de bereikbaarheid blijven verbeteren. We horen met name terug dat cliënten betere bereikbaarheid in de avonduren op prijs zouden stellen - hier willen we in 2025 invulling aan geven.


